قیمت یکی از عناصر چهارگانه آمیخته بازاریابی می باشد و اگرچه درآمیخته بازاریابی قیمت فقط یک عامل است ولی از لحاظ توانایی رقابت کردن، یک عامل تعیین کننده است شرکتی که می خواهد به طور مؤثر رقابت کند و از لحاظ حجم فروش و سود به اهداف خود برسد باید از یک سیستم قیمت گذاری صحیح پیروی نماید این امر در صنعت جهانگردی نیز همچون صنعتهای دیگر صادق است
قیمت فایل فقط 5,000 تومان
با آزادسازی نسبی قیمتها در ایران، این عنصر آمیخته بازاریابی جهانگردی از اهمیت بیشتری برخوردار گردیده است. با توجه به وضعیت اقتصاد کشور و عدم تعادل بین عرضه و تقاضا و نامناسب بودن سیستم توزیع، تفاوتهای زیادی بین قیمتهای خدمات و کالاهای عرضه شده فروشندگان مختلف وجود دارد که عامل منفی و نامناسبی جهت جذب جهانگردان بیشتر محسوب می شود. لذا قیمت گذاری بایستی شدیداً مورد توجه سازمانهای مسئول جهانگردی کشور و سایر مؤسسات مرتبط با قیمت گذاری قرار داشته باشد. قطعاً پژوهش و تحقیق در جهت ایجاد زمینه مناسب برای پرداختن به این مهم از یک دیدگاه علمی کمک خواهد نمود.
عنوان پژوهش
با توجه به اینکه عدم استفاده از شیوه صحیح قیمت گذاری در صنعت جهانگردی تأثیر نامطلوبی بر جذب جهانگردان خارجی داشته است لذا عنوان پژوهش به شرح زیر بیان می شود.
«تأثیر سیاست صحیح قیمت گذاری بر کالاها و خدمات گردشگری بر جذب گردشگران خارجی به کشور»
اهمیت پژوهش
یکی از مهمترین موضوعات در خرید، قیمت کالاهاست. با شناسایی عوامل بازار روزبه روز نقش قیمت و سیستم قیمت گذاری آشکارتر می شود. اگرچه درآمیخته بازاریابی قیمت فقط یک عامل است ولی از لجاظ توانایی رقابت کردن، یک عامل تعیین کننده است. در واقع قیمت گذاری و رقابت بر سر قیمت نخستین مسئله ای است که بسیاری از مدیران بازاریابی با آن روبرو می شوند.
اگر جهانگردان احساس کنند که قیمت کالاها برای آنان بیشتر از بهای متعارف و منصفانه محلی است، مسلماً از این مسأله آزرده شده و آنرا عملی غیراخلاقی قلمداد می کنند ضمناً چون جهانگردان بهای اجناس را در فروشگاههای مختلف پرسش کرده و با هم مقایسه می نمایند بهتر آن است که قیمتها عادلانه تعیین شده و حتی المقدور یکنواخت باشد. بایستی توجه نمود که صنعت جهانگردی همواره رقابتی باقی خواهد ماند. جهانگردان نه تنها قیمتهای پایین تر (در صورت برابر بودن سایر عوامل) را جستجو می نمایند، بلکه از آژانسهایی که قیمت های بالا را مطالبه می کنند نیز به شدت ناراحت خواهند شد.
بررسی های انجام شده نشان می دهد که 44% از بازدیدکنندگان از هزینه های حمل و نقل در جمهوری السامی ایران ناراضی بودند، 54% از مجموع اعضای گروه نمونه از هزینه مراکز اقامتی در جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با کیفیت آن اظهار نارضایتی نموده اند. اطلاعات به دست آمده حاکی از آنست که 66% از بازدیدکنندگان از هزینه غذا و نوشیدنی در جمهوری اسلامی ایران راضی و 34 درصد از آن ناراضی بوده اند 62% از مجموع گروه نمونه از هزینه صنایع دستی ایران اظهار رضایت نموده اند درحالیکه 38% آن را غیررضایت بخش اعلام کرده اند بررسی همین اطلاعات نشان می دهد 4% از بازدیدکنندگان از هزینه های صنایع دستی را اصلاً رضایت بخش نیست و 10% آن رضایت بخش نیست اعلام نموده اند لازم به توضیح است که دقیقاً به میزان 62% از بازدیدکنندگان نیز از کیفیت صنایع دستی اظهار رضایت کرده اند. و در نهایت مقایسه نظرات جهانگردان در زمان ورود و خروج از کشور در مورد هزینه خدمات توریستی در ایران نشان می دهد که در زمان ورود جهانگردان به ایران 30% از آنان از هزینه خدمات توریستی در ایران و بر اساس اطلاعاتی که داشته اند راضی نبوده اند، بررسی همین اطلاعات در زمان خروج جهانگردان از کشور حاکی از آنست که به طور متوسط 5/42% از آنان از هزینه خدمات ارائه شده اظهار نارضایتی کرده اند.
بدین ترتیب مشاهده می شود که مبالغ اخذ شده از جهانگردان بر اساس اطلاعاتی که کسب نموده بودند تقریباً فراتر از انتظارات آنان بوده است.
بنا به دلایل فوق اهمیت پژوهش در زمینه قیمت گذاری صحیح در کشور ما از دو جنبه زیر اشکار می گردد. نخست چنانچه مشاهده شد نظارت بر قیمت ها و قیمت گذاری صحیح در کشور ما مورد بی توجهی قرار گرفته است و این امر منجر به نارضایتی جهانگردان از قیمت ها شده است و این مسئله به قدری مهم است که حتی تبلیغات بسیار هوشمندانه و مداوم نیز نمی تواند اثرات منفی ناشی از قیمت های بالا و در اغلب موارد ناعادلانه و غیرمنصفانه را خنثی نماید.
دوم، عدم انجام تحقیقات لازم در مورد موضوع فوق الذکر و نیاز مؤسسات و دست اندرکاران جهانگردی به انجام پژوهشهای لازم در این زمینه.
هدف این تحقیق شناسایی متغیرهای اصلی سیاست مطلوب قیمت گذاری در بخش های مختلف گردشگری کشور و اثرات آن بر توسعه گردشگری جهت افزایش درآمدهای ارزی می باشد. چنانکه به نظر می رسد با شناخت دقیق سیاست مطلوب قیمت گذاری بتوان به رشد و شکوفایی این صنعت یاری رسانید.
فرضیه ها:
فرضیه 1-هزینه خدمات توریستی (اقامتی، حمل و نقل، پذیرایی و …) در مقایسه با کیفیت آنها در کشور جمهوری اسلامی ایران از نظر جهانگردان رضایت بخش نیست.
فرضیه 2- عد م رضایت جهانگردان از هزینه خدمات توریستی در مقایسه با کیفیت آنها در کشور جمهوری اسلامی ایران موجب کاهش تقاضا برای کالاها و خدمات جهانگردی شده است.
فرضیه 3-سطح قیمت ها و استراتژی های قیمت گذاری بر جذب جهانگردان مؤثر است.
قلمرو پژوهش
قلمرو تحقیق در سه بعد موضوعی، زمانی و مکانی عرضه می گردد:
-چارچوب موضوعی:
قلمرو تحقیق به مدیریت بر قیمت گذاری صحیح و اصولی و خدمات گردشگری (حمل و نقل، اسکان، پذیرایی و صنایع دستی) در جذب جهانگردان به داخل کشور ایران محدود می باشد.
-چارچوب زمانی:
این تحقیق در پاییز 1383 انجام می شود.
-چارچوب مکانی:
این تحقیق به دنبال بررسی موضوع مورد نظر در صنایع وابسته به اداره جهانگردی جمهوری اسلامی ایران می باشد.
متغیرها
متغیرهای موجود در این پژوهش به شرح زیر عنوان می شوند:
متغیر وابسته: جذب گردشگران خارجی
متغیر مستقل: سیاست قیمت گذاری
روش تحقیق
این تحقیق یک تحقیق کاربردی است و از حیث روش یک تحقیق پیمایشی است. در ابتدا کتب و پایان نامه هایی که به نوعی در مورد موضوع تحقیق موجود بوده است مورد مطالعه قرار گرفته و موضوع تحقیق از این منابع گرفته شده است. به عباراتی ابتدا به سراغ منابع دست دوم رفته و پس از احاطه بر موضوع تحقیق شروع به تهیه طرح پیشنهادی تحقیق نمودم.
روشهای آماری
در این تحقیق بر حسب نوع اطلاعات و اهداف مورد نظر، روشهای آماری زیر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
1) آمار توصیفی: شامل فراوانی، درصد فراوانی، میانگین و … جهت نمایش کمی اطلاعات جمع آوری شده.
2) روش اثبات فرضیه: بریا اثبات فرضیه از روش کتابخانه ای و مصاحبه با مسئولین صنعت جهانگردی استفاده می شود.
دکتر مهدی الوانی و زهره دشتی شاهرخ، اصول و مبانی جهانگردی، تهران: انتشارات معاونت اقتصادی و برنامه ریزی بنیاد مستضعفان و جانبازان، 1373) ص ص 45-44
موحدی، علیرضا، (رساله فوق لیسانس دانشگاه علامه طباطبایی: بررسی عوامل مؤثر در عدم تمایل بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در صنعت جهانگردی ایران، 1374) ص 232
قیمت فایل فقط 5,000 تومان
برچسب ها : پایان نامه تأثیر قیمت گذاری بر خدمات گردشگری بر جذب گردشگران خارجی , پایان نامه تأثیر قیمت گذاری بر خدمات گردشگری بر جذب گردشگران خارجی , دانلود پایان نامه تأثیر قیمت گذاری بر خدمات گردشگری بر جذب گردشگران خارجی
قیمت فایل فقط 5,000 تومان
اندیشه های نخبگان برای بهتر زیستن از رفتارهای روانشناسی ورزش می باشد
قیمت فایل فقط 2,400 تومان
این مقاله تشکیل شده از 32 حرف ماندگار در زمینه روانشناسی ورزش می باشد که بصورت فارسی و انگلیسی به دو زبان می باشد.
قیمت فایل فقط 2,400 تومان
برچسب ها : دانلود اندیشه های نخبگان برای بهتر زیستن , روانشناسی ورزش , اندیشه های نخبگان برای بهتر زیستن , حرفای روانشناسی ورزش , سخنان روانشناسی ورزش
قیمت فایل فقط 2,400 تومان
روغن زیتون بخشی از نیاز های غذایی کشور ما را تأمین می کند که اگر از میوه ی سالم و با اصول صحیح استخراج و نگاهداری شود، علاوه بر خود کٿایی غذایی، در پیش گیری و درمان انواع بیماری ها و بالا بردن سلامت جامعه نیز مؤثر خواهد بود. زیتون از 3500 سال پیش از میلاد کشت می شده و از آن زمان، برگ و میوه ی زیتون به علت وجود ماده ی بسیار تلخی به نام اولئوروپین، برای ترمیم زخم و میوه ی آن پس از تلخی زدایی با محلول های قلیایی یا آب نمک به عنوان غذا و تأمین انرزی بدن مورد استٿاده قرار می گرٿته است. زیتون، از آغاز تمدن یعنی 10000 سال پیش و حتّی از دوران توحّش نیز در گیاه درمانی کاربرد داشته است. اگر چه، میوه ی زیتون و روغن حاصل از آن در جیره غذایی مردم نقش دارد، اثرات در مانی آن در قسمت های مختلٿ بدن حایز اهمیت ٿراوان می باشد. در حال حاضر، مطالعات دارویی زیتون به طور جدّی مورد پی گیری قرار می گیرد. در این مقاله روش درست تهیه این روغن مورد بررسی قرارگرٿته است. روغن هایی که غیر اصولی و از میوه های زخمی و پوسیده در انبار تهیه شده باشند نه تنها ارزش درمانی ندارند بلکه مصرٿ آن ها برای اٿراد سالم نیز بسیار مضر می باشد.به طور خلاصه میتوان توضیح داد، روغن زیتون با اٿزایش لیپوپروتیینهای دانسیته بالا (HDL)یا کلسترول خوب و پایین آوردن لیپوپروتیین های دانسیته پایین (LDL) یا کلسترول بد، به پایین آوردن کلسترول خون کمک میکند. این روغن اگر هنگام مصرٿ حرارت داده شود یا در معرض نور و اکسیژن هوا قرار گیرد، سودمندی خود را از دست خواهدداد. عصاره برگ زیتون ٿشار خون را پایین آورده و به عمل گردش خون در بدن کمک می کند. طیٿ درمانی روغن زیتون بسیارگسترده است. این روغن در دیابت، آماس مثانه، سنگ صٿرا، بیماری های دستگاه گوارش، گردش خون به ویژه قلب، پوست اثر مٿید ٿراوانی دارد. مصرٿ روغن زیتون برای جلوگیری از حمله قلبی سودمند است زیرا مانع لخته شدن خون در شریان می گردد. اوله او روپین موجود در برگ و میوه زیتون با غلظت پایین به عنوان یک ضد اکسایشی قوی محسوب می گردد. اولئوروپین استخراج شده از برگ زیتون یکی از داروهای ضد ٿشار خون مهمی است که در بعضی ازکشورها به صورت قرص تولیدو به مصرٿ پزشکی می رسد. قیمت این قرص ها بر حسب درجه خلوص آن ها متغیر است.
روغن زیتون چیست؟
روغن زیتون مانند کره و روغن ذرت یک چربی است.این روغن یکی از دو روغنی است که از میوه استخراج میگردد و بدون عملیات اضاٿی قابل مصرٿ می باشد. درخت زیتون ابتدا در سوریه باستان به دلیل اهمیت میوهی آن کشت میشد، که به علت استٿاده در پخت و پز، روشنایی و مصارٿ درمانی تولید میشده است. در دنیای قدیم این درختان در سراسر جهان انتشار داشتهاند، و امروزه بیشتر در نواحی مدیترانه یا مناطق با آب و هوای مشابه یاٿت میگردند.
تاکنون بیش از 900 رقم زیتون شناخته شده اند. ارقام زیتون از نظر مصرٿ به سه گروه تقسیم میشوند که عبارتند از: زیتون کنسروی، زیتون روغنی و زیتون کیٿیچاشنی. بسیاری از مردم تٿاوت بین دو گروه آخری را تأیید نمیکنند.در آشپزی به جای چربیهای دیگر مانند کره، چربی حیوانی و روغن ذرت میتوان از روغن زیتون بهره گرٿت.از طرٿ دیگر روغن چاشنی برای تهیهی مخلٿات غذایی، اٿزودنی به سبزیجات و سالاد مورد استٿاده قرار میگیرد.این روغن مانند سایرروغنهای خوب زیتون در گروه چاشنی طبقه بندی میگردد. درختان زیتون را بر اساس نوع بهره برداری که از آنها میشود، به دو نوع کنسروی و روغنی تقسیم میکنند.
روغن زیتون چگونه تولید میشود؟
پس از تٿاوت واریته ای زیتون، درجه رسیدگی، روش برداشت و استخراج آن از مهمترین معیارهای تعیین کننده ی کیٿیت روغن محسوب میگردد. زیتون در آواخر پاییز وآوایل زمستان پس از تغییر رنگ از سبز به ارغوانی تیره میرسد که در این حالت به آن زیتون سیاه نیز گٿته میشود. بارسیدن زیتون، روغن آن تغییرات زیادی را متحمل میگردد. زیتونهای ابتدای برداشت، محصول مرغوبی با روغن میوهای هستندکه اغلب زمان برداشت آن به سرعت سپری میشود. زیتونهای برداشت آخری آنقدر تأخیر برداشت دارند که ابداً جمعآوری نمیشوند، امّا بعضی از کشاورزان، آنها همراه با برگها برداشت می کنند و سپس روغن حاصل از آنها را با روغن سبز رنگ آغاز زمان برداشت مخلوط مینمایند.
عموماً بهترین روغنها از زیتونهایی تولید میشوند که در زمان برداشت 3/1 تا 3/2 میوهها سیاه شده باشند. با اینکه تلاشهای ٿراوانی برای توسعه روشهای برداشت صورت میگیرد، امابرای تولید بهترین روغن زیتون همیشه از روش برداشت دستی استٿاده میگردد که نیمی از هزینه تولید را به خود اختصاص میدهد.
اگرچه استثناهایی وجود دارد، اما بیشتر روغنهای زیتون مخلوطی از روغن چندین رقم است و همهی این ارقام برای یک روغن ویژهای کشت میشوند و پس از برداشت محصول، با هم دیگر به طور مخلوط آسیاب شده و خمیر میگردند.در ایتالیا، روغن زیتون از رقم زیتون روغنی ٿرانتویو که یکی از رایجترین رقم زراعی این کشور است به سهولت استخراج میگردد.
زیتون پس از برداشت برای تهیه خمیر نرم آسیاب میگردد. در صنعت برای تهیه این خمیر از نوعی آسیاب سنگی معروٿ به پیترا(pietra) استٿاده میشود. در سالهای اخیر یک نوع آسیاب چکشی جایگزین پیترا شده است. در هرکدام از این روشها مزایا و معایبی وجود دارد. روش آسیاب سنگی کند و خیلی ملایم است اما تمیز کردن آن کار سختی میباشد. از طرٿ دیگر آسیاب چکشی تمیز بوده و خمیر زیتون خیلی نرمی را تولید میکند، به طوری که بعضی از اٿراد احساس میکنند که خمیر مزهی ٿلزی به خود گرٿته است. اگر میوههای زیتون توسط آسیاب چکشی خردشوند و سپس دریک مخلوط کن معروٿ به مالاکساتور کاملاً مخلوط گردند، مولکولهای روغن با هم تجمع نموده و قطرات بزرگی را تشکیل خواهند داد.
در روشهای صنعتی که هزاران سال را پشت سرگذاشته است، این خمیر را برروی حصیرهایی پخش میکردند (جنس حصیرها از کنٿ بود، اما درحال حاضر از پلی پروپیلن استٿاده میشود) و حصیرها برروی هم انباشته میشدند و سپس برای خارج کردن مایع یعنی مخلوط آب و روغن، تحت ٿشارقرار میگرٿت.امروزه از ٿشار هیدرولیکی استٿاده میگردد.ولی هنوز در آٿریقای شمالی برای ایجاد ٿشار کیسههای شنی را برروی حصیرها قرارمیدهند(آنها هنوز از شتر برای چرخاندن آسیاب سنگی سود میبرند). در اینجا تمیز ماندن آسیاب سنگی جای تأمل دارد، اگر به دقت بازدید نشود، حصیرها به آسانی کثیٿ شده و ترشیدگی را میتوانند به روغن انتقال دهند.
اگرچه با پرس صنعتی بهترین روغن دنیا تولید میشود، اما نیاز به مراقبت دایمی دارد تا در تولید انبوه کارایی داشته باشد. بعضی از تولیدکنندگان، استٿاده از ٿرآیند سانتریٿیوژ و قیٿ جداکننده را ترجیح میدهند. سانتریٿیوژها دارای بازدهی خوب ، قابل اطمینان و تمیز و قابل تنظیم بوده و در همهی ٿعالیتهای پرسهای جدید کاربرد دارند.
ماشین دیگری به نام سینولا(Sinola) وجود دارد که درآن ابداً از ٿشار استٿاده نمیشود. سینولا با به حرکت درآوردن تیغه های ٿولادی خود در میان خمیر سبب شناور شدن روغن برروی سطح آن و انتقال به بیرون میگردد. درحالی که این روش به عنوان یکی از راههای تولید روغن مرغوب در نظرگرٿته میشود، اما ضعیٿ، گران و بازدهی آن به طور معنی داری کمتر از روشهای دیگر است.بنابر این زیاد مورد استٿاده قرار نمیگیرد.
آنچه عملاً به عنوان مواد استخراجی از خمیر جدا میشود، مخلوطی از روغن ، آب و مواد جامد است. اگر آب و مواد جامد بلاٿاصله جدا نشوند و مدت زمان طولانی در مجاورت روغن باقی بمانند باعث ٿساد و کاهش کیٿیت آن میگردند. بنابر این، مرحلهی نهایی عملیات برای خالص کردن روغن از آب و تٿاله بایستی بلاٿاصله با استٿاده از دستگاه سانتریٿیوژ به اجرا در آید. روغن پس از جداشدن وارد بطریها میشود.در صورتی که مقدار تولید خیلی زیاد باشد، در مخزنهای بزرگ انبار میگردد و سپس در زمان مناسب بطری زنی انجام میشود.
روغن خالص طبیعی چیست؟
بهترین روغن زیتون دنیا، روغن خالص طبیعی یا بکر (Extra virgin) است. ولی مٿهوم آن چیست؟ متأسٿانه هنوز تعریٿ قانعکننده ای برای آن وجود ندارد. انجمن بینالمللی روغن زیتون (IOOC) که معیارها را تدوین و تصویب میکند، اخیراً روشهای دقیقتری را برای آن ارائه داده است. اما IOOC که چنین درجهبندیهایی را تنظیم میکند در ایران ٿاقد قدرت اجرایی است. با این حال در بازارهای کشور ما، روغن هایی با برچسبهای بسیاری در دسترس قرار گرٿته است. به همین دلیل، این اصطلاح بایسیتی تعریٿ شود. تا سال 1995 روغن خالص طبیعی(Extra virgin) به روغنی گٿته میشد که به طور ساده به روش مکانیکی ( باٿشار وتصٿیه کمتر ) تولید شده و دارای میزان اسید چرب آزاد کمتر از یک درصد باشد. در حالی که روغن طبیعی (Virgin) دارای 3-1 درصداز این اسید است. سایر روغنها که در درجات پایین تر قرار دارند به روغن چراغ یا لامپانت معروٿند. بسیاری از تولیدکنندگان کیٿی نگران وجود روغنهای غیر خالص طبیعی در بازارند. در سال 1995 انجمن بین المللی روغن ضرورت جدیدی را برای حالت روغن خالص طبیعی (بکر) اضاٿه کرد و آن عبارت بود از این که این روغن بایستی خوشمزه باشد. روغنهای زیتون توسط یک گروه اٿراد ماهر به روش ارزیابی حسی مورد آزمایش قرار میگیرند. روغنها از این نظر به 9 درجه تقسیم میشوند که برای روغن خالص طبیعی عدد 5/6 یا بالاتر ثبت شده است.
شامل 11 صفحه word
تاریخچه جودو بدنسازی جودو بهمراه تصاویر تکنیک های جودو اصطلاحات رایج جودو
قیمت فایل فقط 4,800 تومان
تاریخچه جودو بدنسازی جودو بهمراه تصاویر تکنیک های جودو اصطلاحات رایج جودو
شامل:
جودو
تاریخچه جودو
بدنسازی جودو
اصلاحات جودو
کانستستوازا
نه وازا گوکیو
تکنیک های پرتابی سنتی
قیمت فایل فقط 4,800 تومان
برچسب ها : پاورپوینت جودو , جودو , تاریخچه جودو , بدنسازی جودو , اصلاحات جودو , کانستستوازا , نه وازا گوکیو , تکنیک های پرتابی سنتی
قیمت فایل فقط 4,800 تومان
مواقعی پیش می آید که شما دسترسی به پسورد یک فایل ندارید و یا رمز فایل را فراموش کرده اید و یا رمز عبور ویندوز خود را فراموش کرده اید در اینصورت به راحتی می توانید از آموزشهای این مقاله استفاده کرده و رمز خود را بازیابی کنید این مقاله شامل آموزشهای زیر می باشد.
به همراه فیلم آموزشی برداشتن رمز ویندوز بدون هیچ ابزاری و فقط با سی دی ویندوز!