ریکی گونه ای از انرژی درمانی است که در آن انرژی شفا بخش از طریق دست های کسی که انرزیش با انرژی حیاتی کیهانی همسو شده است به بدن شخص گیرنده انرژی منتقل میشود. در این سیستم فرد ریکی نمیدهد ، این بیمار است که انرژی میگیرد و دهنده فقط به عنوان یک کانال و یک واسطه برای انتقال انرژی عمل میکند. ریکی در واقع انتقال هوشمند انرژی کیهانی و متمرکز کردن آن است. انرژی کیهانی به صورت طبیعی از طریق واسطه ها به بدن منتقل میشوند و انرژی لازم برای فعالیت های بدن را تامین میکند. با استفاده از ریکی این شارژ انرژی قوی تر شده و جریان انرژی بدن را به حالت طبیعی باز می گرداند و بیماری هارا درمان میکند. کسی که کانال ریکی میشود به صورت مداوم در این جریان قرار میگیرد و سطح انرژی حیاتی بدنش افزایش میابد. این افزایش انرژی حیاتی و انرژی کیهانی باعث برطرف شدن انسدادهای انرژی ( قفل های انرژی) میشود. ریکی کمک میکند قدرت شهودی و حسی فرد افزایش یابد و به رشد معنوی برسد. ریکی در تمام ابعاد وجودی انسان تاثیر میگذارد. هر انسان زنده ای میتواند ریکی را بیاموزد و یاد گیری ریکی ارتباطی به طرز فکر ، اعتقادات ، دین ، جنسیت ، ملیت ، فرهنگ و ... ندارد. ریکی بسیار ساده است و اساس آن بر سادگی استوار است. یه هیچ تکنیک خاصی نیاز ندارد و برای همه قابل استفاده است. یادگیری ریکی بسیار ساده است و در مدت زمان بسیار اندکی فرد میتواند این انرژی را انتقال دهد.ریکی حالتی است که هر فردوانسانی می تواند به راحتی آن را تجربه کند.احتیاج به ریاضت های سخت ندارد. لازم به ذکر است انتقال انرژی فقط از طریق دست صورت نمی گیرد.انتقال انرژی به فاصله های بسیار دور و برای افرادی که تا به حال ندیدیمشان امکان پذیر و عملی است . ریکی به عنوان یکی از شاخه های طب مکمل به بهبود بیماری ها و منشا اصلی آنها کمک میکند. با تاثیر گذاشتن روی ذهن و روان انسان روند بهبود و پذیرش بیماری را تسریع میکند. با ایجاد آرامش و حالت relaxation عمیق میتواند به بهبود بسیاری از بیماری های عصبی کمک کند.اکثر بیماری های روان تنی و تلقینی را به سرعت درمان میکند. در استفاده از ریکی باید ممارست و نظم داشت و دقیقا مثل مصرف دارو با مقدار مناسب و تعداد مرتبه استفاده مناسب به صورت بهینه از آن استفاده کرد
شامل 5 صفحه word
عامل سرماخوردگی؛ قریب به 200 نوع ویروس عامل بیماری سرماخوردگی هستند.
* آب و هوای سرد علت سرماخوردگی نیست. به این علت شیوع این بیماری در فصول سرد سال بیشتر است که افراد معمولاً در محیط های بسته و در مجاورت یکدیگر به سر می برند بنابراین سرایت ویروس سرماخوردگی سهل تر می شود. علت دیگر آن کاهش رطوبت هوا در فصول سرد سال است که سبب خشکی بینی و افزایش آسیب پذیری آن نسبت به ویروس سرماخوردگی می شود.
مدت بیماری؛ یک تا دو هفته
شروع علائم بیماری؛ 3-2 روز پس از سرایت بیماری
زمان اوج واگیردار بودن؛ 4-2 روز پس از ظهور علائم
علائم سرماخوردگی
احتقان بینی، التهاب سینوس ها، عطسه، گلو درد، سرفه، سردرد، تب، آبریزش بینی، کاهش حس بویایی و چشایی، درد عضلانی، بی اشتهایی، خستگی و ضعف.
تفاوت علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا
1- تب در سرماخوردگی نادر بوده اما در آنفلوآنزا بروز تب بالا (4-3 روز تداوم می یابد) عادی است.
2- سردرد در سرماخوردگی نادر بوده اما در آنفلوآنزا شدید است.
3- درد عمومی بدن در سرماخوردگی خفیف بوده اما در آنفلوآنزا شدید است.
4- خستگی و فرسودگی شدید در سرماخوردگی وجود نداشته اما در آنفلوآنزا شدید است.
5- سرفه در سرماخوردگی خفیف بوده اما در آنفلوآنزا شدید است.
6- عطسه و گرفتگی بینی در سرماخوردگی عادی بوده اما در آنفلوآنزا ممکن است وجود نداشته باشد.
شامل 6 صفحه word
کودک برای برخورداری از بهداشت روانی بهتر ، احتیاج به چه دارد؟
برای اینکه کودک قوی و سالم رشد کند ، می باید غذای خوب ، خواب کافی و هوای تازه داشته باشد.
کودکان همچنین نیازهای اساسی و عاطفی دارند .
برای برخورداری از سلامتی کافی جسمی و روانی ، تمام کودکان محتاج داشتن مواردی هستند که باعث احساس سالم بودن و خوشحالی آنها گردد.
1- دوست داشتن
هر کودکی احتیاج دارد احساس کند :
* که دوستش داشته و دارند و او را می خواسته اند
* وجودش برای کسی یا کسانی مهم و با ارزش است
* افرادی د راطرافش هستند که او را از حوادث یا خطراتی که ممکن است برایش رخ دهد حمایت می کنند.
2- امنیت
هر کودکی احتیاج دارد بداند:
* که خانه اش مکانی امن می باشد
* که والدین یا بزرگسالانی که از او حمایت می کنند همیشه در دسترس خواهند بود ، خصوصا در مواقع بحرانی که احتیاج بیشتری به آنها دارد
* که متعلق به گروهی بوده و جایی مناسب برای وی در آنجا وجود دارد
3- مورد قبول بودن
هر کودکی احتیاج دارد باور کند:
* که او را به خاطر خودش دوست دارند، درست همانطوری که هست
* که او را همیشه و در تمام ایام دوست دارند ، نه فقط زمانی که مطابق خواسته و ایده آل دیگران رفتار کند
* که او همیشه مورد پذیرش می باشد ، حتی اگر چیزهایی که انجام می دهد مورد تایید دیگران نباشد
* که او می تواند به روش خودش رشد و تکامل یابد
4- کنترل
هر کودکی احتیاج دارد بداند :
* که برای آنچه او اجازه یافته انجام دهد محدودیت هایی وجود دارد و اینکه این محدودیت ها می باید رعایت گردد
• گرچه داشتن احساس حسادت یا عصبانیت ایرادی ندارد و منطقی است ، ولی اجازه ندارد موقعی که چنین احساساتی دارد به خود یا دیگران صدمه بزند
5- هدایت
هر کودکی محتاج داشتن :
* کمک دوستانه در یادگیری این که چطور با اشخاص و اشیا رفتار کند می باشد
* کمک بزرگسالانی که دراطراف او هستند می باشد تا به وسیله مثال نشان دهند که چطور خودش را بادیگران همراه و هماهنگ کند
6- استقلال
هر کودکی احتیاج دارد بداند:
* که برای سعی و کوشش او د رجهت بزرگ شدن از طریق برخورد با چیزهای جدید و تازه تشویق به عمل می آید
* که به او و توانایی هایش برای انجام کارهایی که شخصا انجام می دهد اعتماد و اطمینان وجود دارد
7- حمایت
هر کودکی احتیاج دارد که احساس کند:
* که از صدمه خوردن و اذیت شدن محافظت می شود
* که وقتی او با موقعیتهای عجیب ، ناشناخته و ترسناک روبرو شود کسی آنجا خواهد بود که به اوکمک کند
8- ایمان
هر کودکی احتیاج دارد که :
* یکسری معیارهای اخلاقی برای اینکه با آنها زندگی کند داشته باشد
* باوری در ارزشهای انسانی شامل : مهربانی ، شهامت ، صداقت ، جوانمردی و عدالت داشته باشد
شامل 12 صفحه word
روابط سالم انسانی چگونه شکل میگیرد؟
روابط سالم بین فردی سلامت و شادابی را به همراه دارد. مطالعات نشان میدهد انسانهایی که ارتباطات سالم و درستی با دیگران دارند، استرس کمتری را تجربه میکنند و شادتر هستند. طبیعتا در هر رابطه صحیح و انسانی رعایت یکسری اصول اولیه ضروری میباشد. در اینجا به چند اصل مهم اشاره شده است :
1- انتظارات واقع گرایانهای از طرف مقابل داشته باشید.
هیچ کس دقیقا همان چیزی نیست که خواهان آن هستید. گاه افراد با اعمالشان شما را نا امید میکنند. یک رابطه سالم به این معناست که دیگران را به همان صورتی که هستند بپذیرید و قصد تغییر آنها را نداشته باشید.
2- با یکدیگر صحبت کنید. گفتگوی سالم یکی از ارکان ارتباط سالم است.
بدین معنا که :
ـ برای خود وقت بگذارید.
ـ شنونده خوبی باشید. وقتی طرف مقابل مشغول صحبت است تنها به صحبتهای او گوش دهید و به پاسخ خودتان نیندیشید.
ـ با گوش جان صحبتهای طرف مقابل را بشنوید. گاه افراد در گفتههایشان احساسی را بیان میدارند که تنها با گوش شنیده نمیشود و بایستی قلب خود را نیز برای آن بکار بگیرند.
ـ سوال کنید. اگر احساس میکنید نکتهای را از گفتههای طرف مقابل متوجه نشدهاید از او بخواهید تکرار کند.
علاقمندی خود را به شنیدن مطلب نشان دهید.
ـ تبادل اطلاعات کنید. مطالعات نشان میدهد تبادل اطلاعات برای شروع ارتباط مفید میباشد. در بیان خود و اطلاعاتتان راحت باشید ولی متوجه باشید که در آغاز طرف مقابل را با انبوهی از مطالب دچار سردرگمینکنید. یک رابطه سالم، گفتگوی سالم میطلبد.
3 - انعطاف پذیر باشید.
بسیاری از ما سعی میکنیم افراد و موقعیتها را تابع خواستههای خویش سازیم و طبیعی است وقتی آنها به شیوه خود عمل میکنند ما آمادگی آن را نداشته و احساس نگرانی، غم و حتی خشم میکنیم. در یک رابطه سالم رشد و تغییرات هر یک از طرفین مجاز میباشد.
4 - مراقب و متوجه خود باشید.
رضایت خودتان را در یک رابطه نادیده نگیرید. رابطه سالم دوجانبه است و هر دو نفر بایستی از آن احساس رضایت کنند.
شامل 37 صفحه word
اگر امروز ما شیره بادام را برای تسکین درد و داروهای ادرار آور را برای تقویت کلیهها و جوش شیرین را برای رفع نفخ شکم استعمال میکنیم نباید از مصرف و استعمال آن دچار تعجب و شگفتی گردیم.
ما اکنون آسپرین را برای بریدن تب استعمال میکنیم مادربزرگ های ما گیاهی را برای ضد تب داشتند که در مواقع لازم آنرا مصرف میکردند پدران و اجداد ما معتقد بودند که زعفران برای انواع رماتیسم مفید است و ما امروز گیاهی را کشف کردیم که دارای هورمون نباتی است و برای معالجه و درمان آرتریت ( التهاب مفاصل )بسیار مفید است.
موضوع اساسی که ما باید مطالعه و تحقیق کنیم این است که بدانیم آنها چه گیاهانی را درباره چه امراضی مصرف میکردند که امروز ما آن را فراموش و رد کردهایم.
افدرین چیزی نیست که ما کشف کرده باشیم بلکه چینی ها از هزار سال و یا بیشتر آن را میشناختند و از خواص درمانی آن اطلاع داشتهاند و ما امروز آن را مصرف میکنیم و مقام و ارزش آن را تجدید کرده و اعاده دادهایم.
گیاهشناسان قدیمی برای هر درد جسمی و روحی دارویی داشتهاند و برای رفع بدخلقی ، هذیان ، اختلال عقل ، بینظمی و بیتربیتی گیاهی را مصرف میکردند که در تسکین آن اختلال کاملا موثر بود و از عوارض پیری ، هیجان تاثر ، شهوات نفس ، ضعف بینایی چشم ، عشق شهوانی ، غم و غصهها و ترس جلوگیری میکردند و جلوگیری و درمان از تمام این دردها در حوزه فعالیت گیاهشناسان بود وسائل معالجه دیگری در آن زمان موجود نبود و داروسازی هنوز به وجود نیامده بود و روانشناسان و روحکاوان به ظهور نرسیده بودند در هر کشوری از دنیای قدیم ، دوره ای از علم گیاهان وجود داشت و آن ادوار ، به دوره گیاهان دارویی ، گیاهان ادویهای ، گیاهان عطاری و گیاهان روحی تقسیم میشد.
و واقعا هم یک قسمت از این عهد گیاهان مربوط به خیال و وهم بود و قوه تصور و خیال افراد بشر آن را به وجود آورده بود و آن دوره ای بود که حقیقت از پا ایستاده و وهم و تصور به حرکت درآمده بود!
شامل 3 صفحه word